1DloveYOLO

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2014

#28

Av Ronja :) x - 18 oktober 2014 21:30

När jag och alla andra var på väg till bilarna för att åka hem såg jag den lilla flickan igen. Hon satt en liten bit bort på en stenmur och sparkade lätt med benen.

"Eh...here, take Michael. I'll be right back." sa jag till Niall och gav honom Michael. Jag gick sakta mot tjejen. Hon verkade inte märka mig förrän jag satte mig bredvid henne. Hon tittade sakta upp på mig och fick stora ögon när hon såg att det var jag.

"Hi." log jag. Hon svarade inte.

"I like your shirt." fortsatte jag och pekade på hennes tröja. Hon tittade ner på sin tröja (som var vit med texten 'I love 1D' på) och sen tillbaka upp på mig igen.

"T-Thanks." sa hon med lite skakig röst.

"What's your name?" frågade jag med ett leende.

"Lucy." svarade hon.

"Hi Lucy. I'm-"

"Jasmine." avbröt hon mig med ett litet leende. "I know. You're Nialls girlfriend, or fiancée to be exactly." log hon.

"Haha yeah." sa jag och log av tanken.

"I think you and Niall are cute together. You two make a great couple." sa hon och jag log.

"Thanks. I don't hear it that often so thank you, it means a lot." sa jag.

"Don't listen to the haters. They're wrong. You are a good person and very beautiful so i don't see why Niall shouldn't love you." sa hon och det kändes som mitt hjärta smälte.

"Stop! You're making me cry!" sa jag och hon skrattade. "Thank you Lucy. You seems to be a lovely person. Don't let anyone tell you otherwise okay? Don't let anyoen bring you down." sa jag och la min hand på hennes axel.

"It's hard but I try everyday. They say that i will never meet one direction and that i'm just a loser." sa hon och tittade ner i marken. Minnen kom tillbaka från när jag blev mobbad i skolan.

"You know what. What's your school called?" frågade jag och hon sa vad den hette. "On friday you and me are going shopping, I pay. I will pick you up from school and then you could show them that they're wrong." log jag och hon tittade med stora ögon på mig.

"Really? Will you do that?" frågade hon chockat.

"Of course. I like you Lucy. You shouldn't be treated like that." sa jag och hon kramade mig hårt. Först blev jag förvänad men sen kramade jag henne tillbaka.

"Thank you." viskade hon.

"It's okay." log jag. "I think i have to go back to Niall and the other but I will see you on friday, right?" sa jag medans jag ställde mig upp. Hon gjorde likadant och log stort mot mig.

"Yeah. See you on friday." sa hon och jag gav henne en kram till.

"Bye Lucy. Be careful on your way home." log jag.

"Bye Jasmine. You too." log hon och vinkade. Jag vände mig om och började gå tillbaka mot bilen. När jag vände mig om igen för att se om Lucy var på väg hem såg jag att hon gjorde någon slags glädjedans. Jag log för mig själv och skakade lätt på huvudet. She's too cute.


Äntligen så får ni ett nytt kapitel.

Förlåt för att jag inte har lagt upp något förrän nu men som vanligt har jag haft fullt upp så har inte kunnat.

Kommentera vad ni tycker om kapitlet!

xx

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

#27

Av Ronja :) x - 22 juli 2014 21:30

Några månader senare när turnén är över och Niall är tillbaka i L.A. "Do I have to?" klagade jag medans Niall försökte få upp mig ur sängen. "Yes! We're doing that interview today!" sa han och drog upp mig så jag satt upp. "But why?" klagade ja...

#26

Av Ronja :) x - 12 juni 2014 16:15

Senare samma morgon   "Did you made all this just for the two us?" frågade efter min andra tallrik med stekta ägg, bacon, rostad macka och pannkakor. "Well yeah! I love food and so do you!" svarade Niall med munnen ful med mat. Jag skrattade åt...

#25

Av Ronja :) x - 18 maj 2014 08:45

Nästa dag/Jas perspektivJag öppnade ögonen sakta och sträckte på mig. Undrar hur länge jag sovit. Jag menar jag har inte känt mig så utvilad under dom här dagarna när jag tagit hand om Michael som idag. Niall låg inte bredvid mig i sängen och Michael...

#24

Av Ronja :) x - 4 maj 2014 23:00

"I think we have to go inside." mumlade jag i kyssen. "I like it like this." mumlade han tillbaka och log ett busigt leende. Jag avslutade kyssen och log. "Well I have a baby to take care of." sa jag. "You mean WE have a baby to take care of?" ...

#23

Av Ronja :) x - 12 april 2014 22:45

2 timmar senareJag har suttit här ganska länge nu och deg börjar bli kallt. Jag känner mig så taskig för att ha lämnat Michael kvar där inne. Det är bara det att jag inte vill gå in riktigt än. Niall's ord ekar i huvudet. Friade han på riktigt? Jag h...

Presentation

Förlåt! Jag borde sagt vad jag heter på riktigt... Jag skäms för mitt namn faktiskt och jag vet inte varför jag skrev Miranda. Jag heter egentligen Ronja. Som sagt så skriver jag en novell och kommer fortsätta efter att den är slut. Om jag blir peppad til

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards