1DloveYOLO

Direktlänk till inlägg 1 mars 2014

#20

Av Ronja :) x - 1 mars 2014 12:45

"I saw the picture! He's so cute!" sa en glad Kat i luren. Jag skrattade lite åt hennes röst. Vi pratade lite till om Michael och hur vi hade det innan Michael började skrika från övervåningen.
"Oh Michael just woke up. We talk later!" vi växlade hejdå och sen la jag på. Jag gick upp för trappan och in i mitt rum där vi hade ställt en spjälsäng. Jag tog upp honom och vaggade honom fram och tillbaka.
"Shh..." viskade jag och han lugnade ner sig. Han tittade på mig med sina blåa ögon och jag log. Jag började sjunga tyst på den första låt jag kom på.
Shut the door
Turn the light off
I wanna be with you
I wanna feel your love
I wanna lay beside you
I cannot hide this
Even though I try
Heart beats harder
Time escapes me
Trembling hands
Touch skin
It makes this harder
And the tears stream down my face
If we could only have this life
For one more day
If we could only turn back time
You know I?ll be
Your life
Your voice
Your reason to be
My love
My heart
Is breathing for this
Moment
In time
I?ll find the words to say
Before you leave me today

Jag slutade sjunga när jag märkte att han hade somnat. Jag la ner honom igen och tog fram mobilen. Derek kom in i rummet och såg lite nervös ut. Han nickade mot Michael. Jag följde med ut till hallen och stängde dörren bakom mig.
"What is it?" sa jag och han kliade sig i nacken
"Ehm...My boss want the boys to come here to talk about how the recording been and so on..." sa han och först förstod jag inget med killarna men sen förstod jag. Harry , Louis , Liam , Zayn och....Niall...
"He told me for about 10 minutes ago and they're going to be here in about 10 minutes..." sa han och jag fick lite panik
"I can't go out! What am i going to do? Michael isn't going to sleep all the time! What if he wakes up? They're going to hear him!" sa jag och drog lite i håret.
"Calm down! You have to talk to him someday." sa han och jag tog några andetag.
"Yeah but not now! Michael is two days old and i can't tell him now!" sa jag och tittade på Derek
"I'll just stay in the room and if Michael scream you can just say that your sister is here with her child. Don't tell Niall i'm here!" sa jag och han nickade. Precis efter hördes ringklockan och jag spärrade upp ögonen. Jag gav honom en blick att han inte skulle berätta och han nickade innan han gick ner. Jag hörde honom prata med dom och jag kände genast igen Nialls röst. Jag suckade och gick in i mitt rum igen och låste. Det här kommer bli en lång kväll.


Hejsan! Så nu är jag på väg hem till Stockholm! Känner mig så bortskämd av mormor... :)

Aja här är kapitel 20! Vill bara tacka er (igen) för att ni läser! Extra tack till er som kommenterar! ;) 

xx

 
 
Ingen bild

emsipemsi

1 mars 2014 14:55

Goood

Ronja :) x

1 mars 2014 15:07

:)

 
Ingen bild

Johanna

1 mars 2014 15:38

Skeeet bra ;)

Ronja :) x

1 mars 2014 21:27

Bra svenska ;)

 
Ingen bild

emsipemsi

6 mars 2014 23:30

när kommer nästa kapitel <3<3<3

Ronja :) x

10 mars 2014 16:47

Sorry! Ska försöka skriva så snart jag kan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

#28

Av Ronja :) x - 18 oktober 2014 21:30

När jag och alla andra var på väg till bilarna för att åka hem såg jag den lilla flickan igen. Hon satt en liten bit bort på en stenmur och sparkade lätt med benen. "Eh...here, take Michael. I'll be right back." sa jag till Niall och gav honom Mich...

#27

Av Ronja :) x - 22 juli 2014 21:30

Några månader senare när turnén är över och Niall är tillbaka i L.A. "Do I have to?" klagade jag medans Niall försökte få upp mig ur sängen. "Yes! We're doing that interview today!" sa han och drog upp mig så jag satt upp. "But why?" klagade ja...

#26

Av Ronja :) x - 12 juni 2014 16:15

Senare samma morgon   "Did you made all this just for the two us?" frågade efter min andra tallrik med stekta ägg, bacon, rostad macka och pannkakor. "Well yeah! I love food and so do you!" svarade Niall med munnen ful med mat. Jag skrattade åt...

#25

Av Ronja :) x - 18 maj 2014 08:45

Nästa dag/Jas perspektivJag öppnade ögonen sakta och sträckte på mig. Undrar hur länge jag sovit. Jag menar jag har inte känt mig så utvilad under dom här dagarna när jag tagit hand om Michael som idag. Niall låg inte bredvid mig i sängen och Michael...

#24

Av Ronja :) x - 4 maj 2014 23:00

"I think we have to go inside." mumlade jag i kyssen. "I like it like this." mumlade han tillbaka och log ett busigt leende. Jag avslutade kyssen och log. "Well I have a baby to take care of." sa jag. "You mean WE have a baby to take care of?" ...

Presentation

Förlåt! Jag borde sagt vad jag heter på riktigt... Jag skäms för mitt namn faktiskt och jag vet inte varför jag skrev Miranda. Jag heter egentligen Ronja. Som sagt så skriver jag en novell och kommer fortsätta efter att den är slut. Om jag blir peppad til

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards