1DloveYOLO

Direktlänk till inlägg 4 maj 2014

#24

Av Ronja :) x - 4 maj 2014 23:00

"I think we have to go inside." mumlade jag i kyssen.

"I like it like this." mumlade han tillbaka och log ett busigt leende. Jag avslutade kyssen och log.

"Well I have a baby to take care of." sa jag.

"You mean WE have a baby to take care of?" log han och blinkade med ena ögat. Jag himlade med ögonen och slog till honom löste på bröstet.

"Let's go!" sa jag och tog tag i hans hand. Han flätade ihop våra fingrar och jag drog med honom in i huset igen. När vi kom in stog killarna i köket och deras blickar vändes mot oss när vi kom in hand i hand. Alla förstog att vi var tillsammans igen och log stolt.

"Glad to have you back, Jas!" log Louis och kramade mig. Jag besvarade den och kramade sen Liam som också kommit fram.

"Yeah! Now I hope Niall have a better mood!" sa han och blinkade. Niall slog till honom på axeln och gav han en mördarblick. Liam skrattade bara. Zayn kramade mig också och sen Harry.

"See? You talked to him." viskade han och blinkade med ena ögat. Jag sträckte ut tungan åt honom och lutade mig mot Niall när han la armen runt mina axlar.

"Yeah. We talked about all things that happened and..." började Niall men slutade för att titta ner på mig med ett brett leende "We're engaged!" log han och killarna tittade på oss med stora ögon innan dom flippade ur som små tonårstjejer. Dom drog in oss i en gruppkram och grattade oss.

"Yaya! Now I'm not the only one who getting married!" sa Zayn och alla skrattade åt honom.

"We need to celebrate this!" sa Louis och jag skakade på huvudet medans jag skrattde åt hur roliga dom var.

"Maybe another day but not today. It's late and don't forget Michael." sa jag och dom nickade förstående.

"Well we propably should get back to the hotel." sa Liam och tittade på dom andra.

"Yeah we should." svarade Harry

"Well I stay here if it's okey for you." sa Niall och tittade på mig leendes

"Yeah." log jag och han böjde sig ner och kysste mig.

"Jisses! Can you at least wait til we're gone?" skojade Louis och vi log i kyssen. Vi drog ifrån och sa hejdå till killarna. Dom grattade oss en sista gång innan vi stängde förren efter dom.

"Finally alone!" sa Niall och drog mig närmre honom med ett busigt leende. Jag skrattade och skakade på huvudet.

"Michael. Remember?" sa jag och han suckade på skoj. Jag himlade med ögonen och skakade på huvudet.

"Come on." sa jag och drog med honom upp. Jag hörde Michael skrika från mitt rum. Jag öppnade sakta dörren och gick in med Niall efter mig. Dom log mot oss och Jo gav mig Michael. Jag mimade tack till dom och dom log som svar. Niall sa också tack när dom gick förbi honom ut i hallen. När dom hade stängt dörren efter sig vagade jag Michael i min famn och sjöng tyst på The only exception. Niall började sjunga tyst han också och snart sov Michael. Jag la försiktigt ner honom i spjäll sängen utan att väcka honom innan jag började ta fram kläder att sova i.

"Wait. You don't have anything to sleep in." sa jag och vände mig mot Niall.

"I can sleep in my boxers if it's okey?" sa han

"Okey." sa jag och vände mig om för att ta fram Nialls tröja jag hade tagit med mig när jag-...lämnade honom... Jag har faktiskt inte använt den på ett tag eftersom jag har haft min stora mage. Jag satte på mig den och brydde mig inte om Niall såg mig. (han har ju sett henne med mindre kläder ;) haha) Jag vände mig om och gick mot sängen där Niall redan låg. Han tittade på mig och sen ner på tröjan.

"Is that my shirt?" frågade han och jag nickade sakta.

"That's why I didn't find it!" sa han och jag skrattade åt honom. Jag la mig under täcket och la huvudet på Nialls bröst. Han höll armen om mig och jag ritade små cirklar med mitt finger på hans bröst.

"I've missed this." sa Niall efter en lång tystnad.

"Missed what?" frågade jag och tittade upp på honom.

"This. You and me , just laying in bed." sa han och log. Jag besvarade det och gäspade stort.

"You're tired?" frågade Niall och jag mumlade ett ja med stängda ögon.

"Goodnight my fiancée." hörde jag han säga innan jag somnade.


Nialls perspektiv


Fiancée. Jag älskar hur det låter. Jag fattar inte att hon förlät mig. Efter allt jag har gjort mot henne. Fast jag är ju såklart glad att hon gjorde det för jag vet inte vad jag skulle göra om hon inte gjort det. Undrar hur det blir med fansen och paparazzerna nu. Jag kommer ju såklart berätta för alla att vi gifter oss för jag älskar henne och jag är inte rädd att berätta för hela världen. Jag hoppas bara alla tar det bra, typ när Zerrie gick ut med det. Dom fick mycket hat i böjan men efter ett tag hade nästan alla accepterat det. Men jag ska prata med Jas imorgon så vi kan bestämma tillsammans hur vi gör. Jag tittade ner på henne och log. Hon ser ut som en ängel när hon sover. Jag är seriös! Jag blundade för att försöka sova men jag hann inte somna försen Michael började skrika. Jas vaknade till och var på väg att resa sig upp men jag stannade henne.

"I take him." log jag och hon log tacksamt tillbbaka. Hon la sig ner igen och jag reste mig upp. Jag tog upp honom ur spjäll sängen och vaggade honom sakta.

"Shh..." sa jag och försökte lugna honom. Det gjorde han och han öppnade sakta sina ögon. Han tittade på mig och jag log.

"Hey buddy!" sa jag tyst och höll fram mitt finger som han tog tag i med sin lilla hand.

"You and me are going to be bestfriends forever." sa jag och skrattade lite hur jag lät. Jag fortsatte vagga honom och sjöng sakta på Little things. Det var en av mina favorit låtar. Dels för att jag hjälpte till att skriva den. Snart sov han så sött i min famn och jag log. Michael. Jag fattar inte att hon kom ihåg att jag alltid har önskat mig en son med det namnet. Jag vet inte vad jag var rädd för när Jas berättade att hon var gravid. Men nu är jag inte rädd längre och jag kommer aldrig lämna Jas igen. Aldrig.


FÖÖÖÖÖRLÅÅÅÅÅÅÅT!!!! Jag har varit sämst på att uppdatera! :(

Hoppas ni inte har slutat läsa! :/

Jag tänker varna er nu att den här veckan har jag väldigt mycket att göra MEN! Jag kommer skriva så fort jag har tid bara för er! :)

Tack för tålamodet! xx

 
 
Ingen bild

emsipemsi

16 maj 2014 21:57

jättebra mer

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

#28

Av Ronja :) x - 18 oktober 2014 21:30

När jag och alla andra var på väg till bilarna för att åka hem såg jag den lilla flickan igen. Hon satt en liten bit bort på en stenmur och sparkade lätt med benen. "Eh...here, take Michael. I'll be right back." sa jag till Niall och gav honom Mich...

#27

Av Ronja :) x - 22 juli 2014 21:30

Några månader senare när turnén är över och Niall är tillbaka i L.A. "Do I have to?" klagade jag medans Niall försökte få upp mig ur sängen. "Yes! We're doing that interview today!" sa han och drog upp mig så jag satt upp. "But why?" klagade ja...

#26

Av Ronja :) x - 12 juni 2014 16:15

Senare samma morgon   "Did you made all this just for the two us?" frågade efter min andra tallrik med stekta ägg, bacon, rostad macka och pannkakor. "Well yeah! I love food and so do you!" svarade Niall med munnen ful med mat. Jag skrattade åt...

#25

Av Ronja :) x - 18 maj 2014 08:45

Nästa dag/Jas perspektivJag öppnade ögonen sakta och sträckte på mig. Undrar hur länge jag sovit. Jag menar jag har inte känt mig så utvilad under dom här dagarna när jag tagit hand om Michael som idag. Niall låg inte bredvid mig i sängen och Michael...

#23

Av Ronja :) x - 12 april 2014 22:45

2 timmar senareJag har suttit här ganska länge nu och deg börjar bli kallt. Jag känner mig så taskig för att ha lämnat Michael kvar där inne. Det är bara det att jag inte vill gå in riktigt än. Niall's ord ekar i huvudet. Friade han på riktigt? Jag h...

Presentation

Förlåt! Jag borde sagt vad jag heter på riktigt... Jag skäms för mitt namn faktiskt och jag vet inte varför jag skrev Miranda. Jag heter egentligen Ronja. Som sagt så skriver jag en novell och kommer fortsätta efter att den är slut. Om jag blir peppad til

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards