1DloveYOLO

Direktlänk till inlägg 12 juni 2014

#26

Av Ronja :) x - 12 juni 2014 16:15

Senare samma morgon


"Did you made all this just for the two us?" frågade efter min andra tallrik med stekta ägg, bacon, rostad macka och pannkakor.

"Well yeah! I love food and so do you!" svarade Niall med munnen ful med mat. Jag skrattade åt honom medans jag la i den smutsiga disken i diskmaskinen. Michael var med Jo inne i vardagsrummet så jag och Niall var ensamma i köket. Jag tittade på honom när han åt och bara log. Märkte inte att jag bara stirrat på honom förrän han började prata med mig.

"Why are you staring and smiling at me like that?" skrattade han och reste sig upp för att stoppa in grejerna i diskmaskinen.

"Oh, just thinking about how lucky I am to call you my fiancé." log jag och la mina armar runt hans nacke medans han la sina armar runt min midja.

"I love you and I will never let you go." sa han och böjde sig fram så våra pannor nuddade varandra. 

"I will always love you. Forever and always." log jag och han tröck sina läppar mot mina i en passionerad kyss.

"I bought a ring." mumlade han och jag drog ifrån.

"What?" frågade jag och tittade på honom med stora ögon. Han log och tog fram en liten röd låda ur fickan.

"I didn't really buy it I-" började han men jag stoppade honom genom att sätta handen för munnen.

"Did you stole it?!" skojade jag och han skrattade. Jag skrattade också eftersom det var så roligt. Tyckte vi iallafall.

"No, I didn't stole it. I asked Harry to buy it for me. I'm gonna pay him later." sa han och blinkade med ena ögat.

"So what now?" log jag och han ställde sig på ett knä igen.

"Will you, Jasmine Elisabeth Kennedy, make me the honor to marry you...again?" log han och jag låtsades tänka.

"Uhm...Let me see. Ehm...I don't quite know if you-"

"Oh shut up!" avbröt han mig med en kyss. Vi log i kyssen och när vi drog ifrån skrattade jag. Han tog ur den lilla diamantringen ur den lilla asken, som han hade i sin lilla ficka på sin-(nej skoja bara! :D), och trädde på den på mitt finger. Jag log och tittade på min hand. Han köpte en diamantring, en DIAMANTring. Han tog min hand i sin och drog mig närmre honom.

"I love you." sa han och böjde sig närmre men precis innan våra läppar möttes, plingade det på dörren. Niall suckade högt och jag skrattade åt honom.

"Jas, can you take it?" frågade Jo från vardagsrummet.

"Yeah I'm on my way!" svarade jag och gick mot dörren. Jag öppnade dörren och höll handen för munnen när jag såg vilka det var.

"KAT!!" skrek jag av glädje och gav henne en bamsekram. 

"I missed you so much!" mumlade jag i hennes hår.

"I missed you too, Jas!" svarade hon och vi släppte varandra. Jag tittade på person bakom henne och ännu en gång vart jag överlycklig.

"Erik! Omg!" skrek jag och slängde mig runt hans hals. Jag kramade om honom hårt bara för att jag saknat honom så mycket.

"I missed you too Jas but can you please try to not kill me with this hug?" log han och skrattade. Jag släppte honom och log.

"Sorry I've missed you so much that's all!" sa jag och log mot dom båda.

"So can we see my little cutie pie now?" frågade Kat med bäbisröst och jag skrattade åt henne.

"Your little what?" log jag.

"She means Michael. He's her little cutie pie." sa Erik och skrattade lite åt Kat. 

"Oh! He's in the living room with my cousin's wife Jo. Come in!" sa jag och flyttade mig åt sidan så dom kunde komma in. De tog av sig skorna och följde efter mig in i vardagsrummet. 

"Jo. This is Kat, you know the one I talked about, and this is my other bestfriend Erik. Kat and Erik, this is Jo." presenterade jag dom för varandra. Dom hälsade på varandra medans jag gick fram till Michael och tog upp honom.

"And this..." började jag medans jag vände mig mot dom. "...this is Michael." log jag och Kat sken upp.

"AWW!! Can I hold him?" frågade hon med ett stort leende

"Yeah absolutly!" log jag och gav Michael till henne. Erik log också stort när han fick hålla Michael.

"He's so cute!" log Erik och jag log åt båda.

"I have to tell you something before you-" började jag men vart avbruten av Kat.

"What is he doing here?" jag tittade bak och såg att Niall hade kommit in i rummet. Han tittade på mig och jag vände mig om.

"Yeah...That's what I was about to say. Me and Niall is kind of...back together." sa jag och log ett svagt leend.

"Did you forgave him for what he did? But you said-" började Kat men jag avbröt henne.

"I know I said that I couldn't forgive him for that but Kat-... you know how I've been. He came here and we talked it through. I love him, don't you see that?" sa jag.

"I'm your friend not your mom." skrattade hon och jag log. Det här är Kat det om ni inte visste.

"So your not mad that I forgave him?" frågade jag och hon kramade mig.

"As long as you're happy with so." log hon och kramade henne igen som ett tack. Kat gick fram till Niall och tittade argt på honom.

"If you hurt her, I will do things to you that you didn't even think I could." sa hon och han skrattade.

"Hi to you too." log han och kramade henne. Erik harklade och jag vände mig mot honom.

"Oh I forgot! Niall, this is Erik. Note that he's my BEST FRIEND and ONLY my bestfriend." sa jag för att jag visste hur han kan bli. Han skrattade åt mig och skakade hand med Erik.

"I one more thing to tell you..." sa jag och de tittade på mig.

"Okey what is it?" log Erik. Jag tittade på Niall och han log mot mig.

"Ehm..." log jag och bet mig i läppen. Jag tittade ner på min hand och pillade lite på ringen. Deras blickar flyttades till min hand och när jag tittade upp, tittade Kat på mig med stora ögon. Hon skrek det kända 'tjejskriket' och kramade mig nästan för hårt.

"You're getting married!" skrek hon och höll båda mina händer medans hon hoppade upp och ner. Jag skrattade åt henne och tog tag i hennes axlar för att hålla fast henne.

"Calm down!" sa jag långsamt och skrattade.

"I can't calm down! You getting married! We have to fix wedding dresses and food. And the cake!" babblade hon på och jag skakade på huvudet medans jag skrattade. Niall kom in i rummet igen med ett glas vatten som han precis skulle dricka men jag tog det och slängde vattnet på Kat. Hon stannade upp och hade munnen öppen medans hon torkade bort vattnet i ansiktet. Hon öppnade ögonen och tittade argt på mig.

"Jas!" skrek hon och jag skrattade innan jag sprang ut ur rummet eftersom hon jagade mig. När hon jagade mig i trädgården fick hon tag i min tröja men då snublade jag så vi båda ramla på gräset. Hon landade på mig och vi båda började skratta. Hon rullade av mig så vi låg bredvid varandra och båda försökte hämta andan.

"Omg!" suckade hon när vi väl hade slutat skratta. Vi tittade tyst på varandra men börja skratta nästan direkt.

"And what have we here then?" sa en röst framför oss och vi vände oss dit.

"Harry!" skrek Kat och ställde sig upp för att springa fram till honom. De kramades och kysstes meddans jag äcklat vände bort blicken. Båda såg det och började skratta.

"Oh come on! You do this with Nialll!" sa Harry med ett busigt leende.

"Yeah but then I don't see it!" sa jag och lipade åt honom.

"I missed you Harryboo." log Kat.

"I missed you even more Kattoo." svarade han och de kysstes igen.

"Really?" suckade jag och Niall la armen om mina axlar.

"Oh come on Lollipop! They're cute together." log han.

"No more nicknames!" stönade jag och alla skrattade åt mig


Förlåt igen för den dåliga uppdateringen! Nu när det äntligen är sommarlov ska jag FÖRSÖKA uppdatera oftare. ;)

Hoppas ni inte har slutat läsa!

Någon som längtar tills imorgon eller lördag? :) Jag gör iallafall!

xxxxx

 
 
Ingen bild

Johanna

13 juni 2014 11:56

Ååå har precis landat på Arlanda! Jag kommer svimma ikväll! Hahha och imorrn åxå🙈❤️❤️

Ronja :) x

13 juni 2014 23:19

Haha ska du gå imorgon oxå? :)
Då kanske vi ses! :D x

 
Ingen bild

emsipemsi

28 juni 2014 23:11

Du är så duktig sorry för att jag inte har kommenterat

Ronja :) x

2 juli 2014 09:33

Tack :)
Sorry för dålig uppdatering! Ska försöka skriva imorgon eller nåt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

#28

Av Ronja :) x - 18 oktober 2014 21:30

När jag och alla andra var på väg till bilarna för att åka hem såg jag den lilla flickan igen. Hon satt en liten bit bort på en stenmur och sparkade lätt med benen. "Eh...here, take Michael. I'll be right back." sa jag till Niall och gav honom Mich...

#27

Av Ronja :) x - 22 juli 2014 21:30

Några månader senare när turnén är över och Niall är tillbaka i L.A. "Do I have to?" klagade jag medans Niall försökte få upp mig ur sängen. "Yes! We're doing that interview today!" sa han och drog upp mig så jag satt upp. "But why?" klagade ja...

#25

Av Ronja :) x - 18 maj 2014 08:45

Nästa dag/Jas perspektivJag öppnade ögonen sakta och sträckte på mig. Undrar hur länge jag sovit. Jag menar jag har inte känt mig så utvilad under dom här dagarna när jag tagit hand om Michael som idag. Niall låg inte bredvid mig i sängen och Michael...

#24

Av Ronja :) x - 4 maj 2014 23:00

"I think we have to go inside." mumlade jag i kyssen. "I like it like this." mumlade han tillbaka och log ett busigt leende. Jag avslutade kyssen och log. "Well I have a baby to take care of." sa jag. "You mean WE have a baby to take care of?" ...

#23

Av Ronja :) x - 12 april 2014 22:45

2 timmar senareJag har suttit här ganska länge nu och deg börjar bli kallt. Jag känner mig så taskig för att ha lämnat Michael kvar där inne. Det är bara det att jag inte vill gå in riktigt än. Niall's ord ekar i huvudet. Friade han på riktigt? Jag h...

Presentation

Förlåt! Jag borde sagt vad jag heter på riktigt... Jag skäms för mitt namn faktiskt och jag vet inte varför jag skrev Miranda. Jag heter egentligen Ronja. Som sagt så skriver jag en novell och kommer fortsätta efter att den är slut. Om jag blir peppad til

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards